Pavel Maršík

Nesnesitelná lehkost běhu po švédsku

19. 05. 2015 17:43:28
Když jsem je vzal poprvé do ruky vybavila se mi řada charakteristik této skvostné země. Krásy přírody, ojedinělá architektura, ohleduplní, rozvážní řidiči, tři korunky, žlutá a modrá barva, plejáda skvělých sportovců......

Můj běžecký guru Miloš Škorpil, celoživotní propagátor běhu a všech jeho podob mi nedávno poskytl k testování běžeckou obuv značky Salming. Značky, která se dere do popředí zájmu široké obce běžecké pozvolna. O to je tento produkt zajímavější. Nemá zapotřebí "vyčuhovat" ze všech reklamních ploch. Není mediálně podporován tak, jako jeho známější konkurenti.

První zvláštní pocit jsem měl, když jsem poprvé obuv pod označením Distance vzal do ruky. Ti co boty Salming navrhovali, určitě mysleli nejen na technologické přednosti, ale také na originálně švédský design.
Každé místo je dokonale propracováno. Nic Vás neruší. Nic Vám nepřipadá navíc. Prostě jsem držel botu kterou jsem toužil obout a zkusit ji.

Pan Salming byl skvělým hokejistou, jeho kariéra vrcholila za mořem v NHL. Stal se Švédem na kterého v zámořské soutěži žádný fanoušek nezapomene. To jsem si pomyslel poté, co jsem obuv určenou pro dálky zašněroval. Prostě na obuv Salming nemůžete zapomenout. Získá si Vás a není to žádné klišé.

Nohy vklouzly do bot bez problémů, tkaničky jsou velmi pevné, dají se bez problémů posouvat a při zavázání dobře drží. Vypadá to jako samozřejmost, ale není to tak. Zažil jsem závod, kdy jsem podcenil tento prvek a ztratil zavazováním více jak 30 sekund.

Velikost zkoušené boty byla o jedno číslo větší než je moje "oficiální". Ani v tomto ohledu nebyl problém, používám na objemové tréninkové jednotky kompresní podkolenky a noha byla v lůžku pevná na rovině, při stoupání i klesání.

V souvislosti s mou váhou, která je aktuálně 60 kilogramů se Distance Shoe Man chovala přátelsky a svou nízkou hmotností pomáhala k příjemné vyšší rychlosti běhu.

Kdo mění značky běžecké obuvi jistě ví,že co značka to různorodost, je to jako, když hledáte partnerku do nepohody. Někdy to vyjde napoprvé, většinou tomu tak není.

Salming vypadá minimálně, že bude partnerkou, která Vás nikdy nebude podvádět. Je upřímná, dobře vypadá, je osobností, krásná, jen někdy nevíte co Vám provede.

Abych vysvětlil poslední příměr. Při čtvrté testovací jednotce jsem na desátém kilometru ucítil mírnou bolest pravé nohy v kotníku. Vysvětlení? To nebyl just bot ze Švédska, to byl prostě velký objem kilometrů v týdnu před půlkou. Žádné boty na světě by tento problém nevyřešily.

Můj test byl sestaven z šestidenního cyklu, který byl poskládán z tras, které měřily 12 - 20 kilometrů. Povrch byl kombinovaný, silnice, která převažovala, ale nechyběl i trávník golfového areálu.

Valná většina tras na pevném povrchu byla s touto botou v symbióze. Spojovací úseky s jiným povrchem nijak pocit nezhoršily, nicméně tento model je opravdu nejvhodnější na tvrdší podklad.

Za šest dnů jsem v Salming Distanc Shoe Man urazil 58,20 kilometrů. Zprůměrované tempo tohoto období činí 4:42 min/km. Rychlost těmto botám určitě není cizí. K tomu, abychom spolu mohli spolupracovat i na klíčových aktivitách běžecké sezóny je nutné delší přípravné období.

Po necelé týdenní zkušenosti jsem do ostrého (závodního) startu švédský objev nevzal, nikoliv, že bych nevěřil jejich přednostem, ale hlavním důvodem byla krátká doba adaptace organismu na tento model.

Bezpečně však vím, že v kategorii objemové silniční obuvi budete muset Salming vzít velmi vážně.
Technické parametry jsem záměrně nespecifikoval, to si můžete nastudovat na webovém rozhraní výrobce, který má zastoupení i v České republice a dle mých zkušeností Vám bude poskytnuta odborná rada i prostřednictvím komunikačních kanálů.

Závěr? Švédsko je zemí pozitivních příkladů v různých oblastech lidského konání, já k nim zařazuji i oblast pro mne nejbližší běžeckou. Obuv pro běžce značky Salming doporučuji. Budete nejen švédsky krásní, odvážní a úspěšní. Dokonce se může stát, že Vás boty od Börje Salminga přenesou duší i tělem do velké pohody.

Autor: Pavel Maršík | karma: 6.79 | přečteno: 337 ×
Poslední články autora