Klíč od běžecké brány, zatím, nedržím!

30. 09. 2014 1:11:41
Brána běžeckého nebe je pro mou maličkost stále zamčena, jsem přesvědčen, že za ní je mnoho krás, překvapení, pozitivní energie. Jistě i mnoho překážek, bolesti a odříkání. Budu pokorně a trpělivě čekat až budu osloven, dostanu klíč, a budu moci vkročit.
První závod - Plesenský půlmaraton 2014
První závod - Plesenský půlmaraton 2014Foto: Obec Plesná

Vždy jsem byl sportovcem, v útlém věku bylo nejrozšířenější činností kopání do meruny. Fotbal byl a je lidovou zábavou. Zůstalo mi to až do Kristových let. To jsem se stal pro kouče starcem a tak jsem se vydal na cestu funkcionáře a trenéra mládeže.

Bylo to celkem barvité a zajímavé období, „únava materiálu“ nicméně přišla náhle, ale zcela nezvratně. Kdo zažil vyhoření v jakékoliv činnosti pochopí, že návrat zpět není v žádném ohledu ku prospěchu. Odpoutat se od kolektivu a prostředí, ve kterém se pohybujete desítky let není jednoduché. Fotbal může mnoho dávat, ale i brát. Jako v každém kolektivním sportu. Z odstupem času konstatuji, že pozitiv bylo mnohem více. Prostě to byla etapa mého života, která skončila.

Život je zajímavý právě pro tu možnost uskutečnit nějaký sen, já jsem přesvědčen, že příští události v lidském životě jsou logickým pokračováním a vývojem těch již prožitým.

Moje osudové setkání s runningem proběhlo v roce 2013 při charitativní akci ve Františkových Lázních. Společně s přáteli jsme jako chodci podpořili místní 24 hodinovku. Nikdy neříkej nikdy, to v mém podvědomí, které se bránilo začít běhat. Právě proto jsem obul tenisky a následující ráno, po akci, vyběhl na svou první trať. Bylo to bolestné, ale něco mi říkalo vydrž!

Postupem času jsem učil svou mysl, tělo žít s novým partnerem. Běh se stal součástí mého života. Z výběhů dvakrát až třikrát v týdnu se stala každodenní droga. Duševno i fyzično se posilovalo, bylo skvělé pozorovat ty změny. Jak napsal můj kamarád, „zrodil se běžec“.

Prostě mám novou krásnou, oduševnělou lásku na celý život. Čím více jsme se poznali, věděli jsme, že bez sebe nemůžeme být. Poznáváme spolu krásy blízkých i vzdálených míst. Rande si dáváme v zimních i horkých dnech. Je nám spolu nádherně, jsme spolu pohodovější, fyzicky i duševně vyrovnanější. Od jedné říjnové soboty už chodíme i do společnosti. Tam, kde je nám fajn a vidíme stejné "blázny", ty skvělé běžecké jedince.

V těchto dnech se má soukromá běžecká kariéra posouvá. Přihlásil jsem se na svůj první závod. Lepší premiéru jsem nemohl zažít. Čtvrtý ročník Plesenského půl maratonu odhalil všechny pozitiva, které běh nabízí. Mimořádně přátelská atmosféra, krásná trať, profesionální zázemí a hlavně výstup celého "podniku", finanční příspěvek potřebným.

Brána běžeckého nebe je pro mou maličkost stále zamčena, jsem přesvědčen, že za ní je mnoho krás, překvapení, pozitivní energie. Jistě i mnoho překážek, bolesti a odříkání. Budu pokorně a trpělivě čekat až budu osloven, dostanu klíč, a budu moci vkročit.
Až tento okamžik nastane, budu moci říci jsem BĚŽEC!

Sepsal Pavel Forrest Maršík :-)

Autor: Pavel Maršík | úterý 30.9.2014 1:11 | karma článku: 5.72 | přečteno: 181x

Další články blogera

Pavel Maršík

Utahování šroubů neočkovaným pokračuje

Dobrovolně povinné očkování planety Země pokračuje. Kdo v závěru roku 2021 nedostal alespoň jednu dávku vakcíny jako by nebyl.

29.10.2021 v 7:36 | Karma článku: 32.22 | Přečteno: 834 | Diskuse

Pavel Maršík

Najdi si svou pravdu

Jak rozeznat nepravdivé informace od těch pravdivých, jak si udělat vlastní názor na tísíce zpráv, které chrlí denně mediální svět. Jak se z toho nezbláznit a zachovat si odstup. Řada otázek na které není jednoduchá odpověď.

20.10.2021 v 22:52 | Karma článku: 6.78 | Přečteno: 226 | Diskuse

Pavel Maršík

Od Husáka k Zemanovi

Kdo pamatuje Gustáva Husáka musí zírat jak je možné, že v přímé volbě vyhrál jeho klon. Miloš Zeman a jeho okolí se v mnohém s posledním komunistickým prezidentem podobají.

19.10.2021 v 8:17 | Karma článku: 24.32 | Přečteno: 510 | Diskuse

Pavel Maršík

Smutný konec Prezidenta republiky

Volby skončily. Občané se rozhodli pro změnu politické orientace. Doba hnutí jednoho muže se uzavírá. Na jak dlouho rozhodne nová vládní garnitura, ale i všichni občané ČR, podle toho jak přijmou nepopulární opatření.

15.10.2021 v 9:48 | Karma článku: 23.41 | Přečteno: 588 | Diskuse

Další články z rubriky Sport

Petr Těthal

Pavel Kousal – skrytý „poklad“, zatím jen v ELH?

Sparta letos naplňuje očekávání a její hráči taktéž. Mě asi nejvíc překvapil Pavel Kousal. A to svojí komplexností a vlivem na hru.

27.3.2024 v 14:37 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 49 | Diskuse

Petr Těthal

MS v ledním hokeji divize IIIA

V Kyrgyzstánu se konalo MS jedné z nižších divizí (divize IIIA), pojďme se na tento turnaj podívat malinko blíž.

19.3.2024 v 14:44 | Karma článku: 7.04 | Přečteno: 199 | Diskuse

Petr Mašín

Iron Dad – První nádech svobody

První kapitola mé cesty na dlouhý triatlonový závod, Iron Man. O mém bezstarostném dětství a prvním horském kole, díky kterému jsem pochopil, že v životě budu chtít dál a výš.

16.3.2024 v 15:29 | Karma článku: 10.38 | Přečteno: 136 | Diskuse

Milan Macho

Fotbalové nůžky se rozevírají

Budíček! Probuďme se ze snu, že se úroveň české fotbalové ligy nějak výrazně zvedla. Fakta z Evropské ligy: Liverpool – Sparta 11:2, AC Milán – Slavia 7:3. Smutný rezultát měření sil zástupců české ligy s anglickými a italskými.

15.3.2024 v 19:22 | Karma článku: 14.22 | Přečteno: 330 | Diskuse

Petr Těthal

Play-off, baráž, systém prolínání soutěží… Co je nejvíce fér?

V ELH započaly vyřazovací boje. A jako každý rok zároveň s nimi začala debata o tom, kolik týmů by mělo postoupit do play-off a samozřejmě se stočí i řeč na baráž. 100 lidí = 100 názorů. Tady je ten můj.

15.3.2024 v 13:35 | Karma článku: 5.13 | Přečteno: 148 | Diskuse
Počet článků 143 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 960

Nejdůležitější v mém životě je moje rodina a svoboda. Motto: Píši svobodně, čtěte svobodně!

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...