Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Už zase skáču přes kaluže

Dovolil jsem si použít název českého filmu režiséra Karla Kachyni z roku 1970, který natočil podle stejnojmenné novely Alana Marshalla. Doslova platí, že už zase skáču přes kaluže. Hrdina knihy se vrátil po těžké nemoci. Já jsem našel nový životní "motor" při běhání.

Born to RunDatabáze: Google

Podělím se s Vámi o některé zkušenosti a zážitky, které mi running poskytuje plnými hrstmi.
Vnitřní pocity, rozpoložení fyzična a duševna jsou nepřenositelné. To se nedá nikterak popsat v žádném blogu či jiným způsobem reprodukovat. To si každý, kdo začne pravidelně "skákat přes kaluže" musí otestovat sám.
Běh mi oddělil podstatné od nepodstatného, pozitivní od negativního. Ukázal mi cestu ze stresů a chaosu. Naučil mne překonávat lenost, pohodlnost. Otevřel mi dveře do míst, které jsem neviděl či nechtěl vidět. Uspořádal mi hodnotový žebříček a stal se mým každodenním společníkem bez kterého se neobejdu. Je mým kamarádem do tepla i zimy, do pohody i nepohody. Stal se součástí mého JÁ. 
Možná použiji i příměr, že BĚH je mou novou životní filozofií.
Running mi zkultivoval tělo, mozek a přístup k lidem. Upravil mi fyzické parametry. Naučil mě praktikovat "radost ze života." Jediné na co zatím neznám odpověď je, proč jsem se s běháním stal kamarádem až těsně před padesátým rokem života. Nebo jak pravil klasik všechno je dané.
Když skáču přes kaluže v lesích našeho okolí vidím a vnímám intenzivně pocity štěstí a vnitřního klidu. Těším se na minuty, kdy nohy běží tak lehce, že neřeším počet uběhnutých kilometrů. Občas si zavískám, zanotuji píseň nebo zakleju. Vlastně si připadám opravdově svobodný.
Při běhání zapomínám na všechny ty, kteří v našem okolí upřednostňují osobní prospěch nad službou lidem, kteří jim dali důvěru. Na všechny ty žabomyší války, které nemají vítěze. Nad nedospělým řešením věcí veřejných.
Má cesta není v žádném případě ukazovátkem na tabuli. Je pouze mou křídou, kterou píši svou novou etapu. Etapu, která mi přináší mnoho pozitivních zážitků. Nehledejme smysl života v konzumu, ale v duševní rovnováze.
Hodně sil na našich cestách přeje PaMa

Autor: Pavel Maršík | čtvrtek 29.5.2014 21:33 | karma článku: 8,70 | přečteno: 562x
  • Další články autora

Pavel Maršík

Utahování šroubů neočkovaným pokračuje

Dobrovolně povinné očkování planety Země pokračuje. Kdo v závěru roku 2021 nedostal alespoň jednu dávku vakcíny jako by nebyl.

29.10.2021 v 7:36 | Karma: 32,22 | Přečteno: 834x | Diskuse| Společnost

Pavel Maršík

Najdi si svou pravdu

Jak rozeznat nepravdivé informace od těch pravdivých, jak si udělat vlastní názor na tísíce zpráv, které chrlí denně mediální svět. Jak se z toho nezbláznit a zachovat si odstup. Řada otázek na které není jednoduchá odpověď.

20.10.2021 v 22:52 | Karma: 6,78 | Přečteno: 226x | Diskuse| Společnost

Pavel Maršík

Od Husáka k Zemanovi

Kdo pamatuje Gustáva Husáka musí zírat jak je možné, že v přímé volbě vyhrál jeho klon. Miloš Zeman a jeho okolí se v mnohém s posledním komunistickým prezidentem podobají.

19.10.2021 v 8:17 | Karma: 24,59 | Přečteno: 510x | Diskuse| Občanské aktivity

Pavel Maršík

Smutný konec Prezidenta republiky

Volby skončily. Občané se rozhodli pro změnu politické orientace. Doba hnutí jednoho muže se uzavírá. Na jak dlouho rozhodne nová vládní garnitura, ale i všichni občané ČR, podle toho jak přijmou nepopulární opatření.

15.10.2021 v 9:48 | Karma: 23,41 | Přečteno: 588x | Diskuse| Občanské aktivity

Pavel Maršík

Filipe Pešáne, jako sorry

Podivné MS v ledním hokeji vrcholí, favorité se trápí, outsideři postupují a arény v Lotyšsku zejí prázdnotou. Bizár v Rize pokračuje 3. 6. 2021.

2.6.2021 v 9:53 | Karma: 4,40 | Přečteno: 170x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

  • Počet článků 143
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 960x
Nejdůležitější v mém životě je moje rodina a svoboda. Motto: Píši svobodně, čtěte svobodně!