Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vítězka z Anglie

Vážení běžci, rád se s Vámi podělím o mou anabázi výběru, nákupu a testu běžeckých bot. Opravdu jsem hledal a nakonec i našel. Pro mne jsou vítězi boty od anglické společnosti Karrimor a prodejci z Karlových Varů.

Karrimor z Varů ANO.

RECENZE:
Všem rekreačním běžcům přikládám osobní zkušenost s výběrem, nákupem a následným testovacím během v obuvi firmy Karrimor. Na základě zkušenosti s nevhodnou obuví, kterou jsem používal v úvodu mé běžecké kariéry, jsem musel hledat nové, kvalitnější obutí. Podotýkám, že nevhodnou obuví při průměrné délce trati cca 5 km trpěly různé partie mého těla. Po této měsíční anabázi jsem zahájil akci "výběr běžecké boty".
Věřte tomu, že základním principem pro finální rozhodnutí je prosedět dlouhé hodiny u internetu, kde si vyhledáte všechny kanály, výrobce, prodejce, poradce, běžce atd. Co konkrétní osoba, to jiná obuv, zkušenost, pozitivní či negativní pohled.
Já jako "nový" člen obce běžecké jsem zvolil cestu kvalita bez pohledu na logo výrobce! Přeloženo, nehledal jsem jen výhradně u nejznámnějších firem. Ano prostudoval jsem technologii, nabídky a zkušenosti všech těch Niků, Salomonů, Reeboků, Asicsů, New Balanců, Adidasů, Pum, Mizunů, Aviatů, Naviců, Karrimorů atd.
Oslovil jsem své zkušené kolegy běžce, psal jsem prověřeným prodejcům, četl jsem blogy, články, recenze, hodnocení, prostě jsem to prožíval.... Výsledkem dvoutýdenního pátrání bylo zúžení možných značek na tři. Ve finálové trojce byly značky New Balance, Karrimor a Mizuno.
Aspekty, které rozhodly nechám na další blog. Teď budu jen psát o další zkušenosti. Výběr prodejce, návštěva specializovaných míst v regionu, nákup a samotný běh v novém obutí. Jen okrajově uvádím, že jsem zvolil botu trail nebo cross, nebo terenní, nikoliv silniční, s gelem, navýšené paty či minimalistickou.
Protože běhám v kombinaci silnice, terén, zvolil jsem obuv tempo či cross, jak je libo to nazývat.
Po akci teorie u počítače, výběr výrobce a výpisu konkrétních značek a typu obuvi jsem hledal vhodné, specializované prodejce. Jelikož bydlím v městečku Františkovy Lázně, kde žadná prodejna není, našel jsem nově otevřenou prodejnu v nedalekém Chebu. Zde otevřeli Sportisimo. Takže bylo logické, že začnu své návštěvy tam.
Ano našel jsem velkou, sortimentem plnou prodejnu. Bohužel také jsem potkal neochotný, a bohužel i málo proškolený personál. Známá tvář u pokladny, která výkonnostně běhá a "dělá" triatlon při mém úvodním dotazu co chci, mi jen řekla, že mám hledat prodávající slečnu v sekci obuv. Slečna byla sympatická, ale že by mi byla schopna poradit to ani náhodou. Nakonec dorazila vedoucí prodejny, ta mě odvedla k interaktivní obrazovce, kde mi ukázala obrázky a několik základních popisů. Ve finále jsem si obul jedny z mála vhodných bot od adidasů a protože jsem se v nich necítil, poděkoval jsem pěkně za jejich čas a u východu jsem věděl, že tudy cesta nevede.
Ještě téhož večera jsem volal do nejbližší prodejny, která má výhradní zastoupení pro firmu Karrimor. Ne velmi známé, ale kvalitní výrobce trekové, sportovní obuvi. Již telefonický rozhovor signalizoval, že mluvím s odbornicí, která ví, o čem je řeč.
Duhý den jsem nastartoval svého francouzského miláčka a vyrazil do lázeňských Varů.
Dorazil jsem do království sportovní obuvi, nejbližšího od mého bydliště. Sports Direkt, to byla jiná káva.
Chvíli mi trvalo, než jsem našel ten správný úsek. Ale světe div se, pod ním stál mladý, ochotný, fundovaný a velmi komunikativní odborný prodejce.
Vytáhl jsem své poznámky z kapsy, začal jsem číst své priority. Bohužel obuv nebyla značena dle typů, ale dle kódů, byla to ale jediná kaňka na delším pobytu v prodejně.
Vysvětlil jsem své představy a začal kolotoč hledání značky, velikosti, typu atd. Prodávající při mém vybírání minimálně 20 x odešel do skladu a s úsměvem přinášel další a další boty, které jsem testoval, obouval, pobíhal v nich po areálu prodejny, chodil v nich. Nedělal ze sebe "chytrou horákyni", nevnucoval drahou byť méně vhodnu botu. Používal argumenty a vlastní zkušenosti běžce. Prostě parádní přístup a můj pobyt (skoro dvouhodinový) byl nejen o výběru, ale i zkušenosti, že nakupování není takový opruz.
Nejsem žádný Lase Virén či Emil Zátopek. Jsem člověk, který si chce během udělat pohodu a zároveň si udržovat výkonnost pro možnou účast v některém ze stovek běžeckých akcí.
Po vyzkoušení desítek párů i kombinací lévá New Balance pravá Karrimor mi pod regálem zářil pár s názvem Karrimor Tempo 2. Ano to je můj první vítěz na cestě k těm, co pravidelně běhají a dělají to pro sebe.
Mezi finálovou čtveřicí byly boty od firem Karrimor, New Balanc a Navica. Nakonce jsem se přiklonil k anglické méně známé, ale kvalitativně expandující značce.
Dnes 5. ledna 2014 jsem je poprvé obul. Počasí bylo jarní 5 stupňů nad nulou, bezvětří. Zvolil jsem osvědčenou kombinaci asfalt v oblasti lázeňské zóny a terenní úseky u pramene Natalie.
Karrimorky seděly na povrchu výborně, skvělá je vzdušnost, proudění vlivem běhu je skvělé. Podrážka se osvědčila a noha se cítila uvnitř jako doma. Styl běhu "po špičkách" obuvi svědčí a zdá se, že výrobce pozvedl typ Tempo do špičky v této kategorii. Podrážka je červená a vrchní část světlá, ani to není na škodu, lépší než svítit jako semafor.
Nechci v žádném případě dělat předčasné závěry, ale je jisté, že firma Karrimor, která se pomalu dostává do povědomí, může směle konkurovat věhlasnějším, slavnějším, ale i mnohem dražším značkám.
Pokorně jako běžec začátečník a velký obdivovatel těch, co běhají desítky let pro zdraví, říkám neváhejte, zajeďte do Varů, udělejte si čas na přijemný nákup a klidně si kupte značku Karrimor. Nic nezkazíte a ještě budete propagovat značku, která si to zaslouží.
Všem běžcům na světě přeji hodně kilometrů bez zdravotních potíží a co nejvíce pozitivních zážitků.
Z temných Františkových Lázní zdraví Pama

Autor: Pavel Maršík | neděle 5.1.2014 17:35 | karma článku: 15,54 | přečteno: 4816x
  • Další články autora

Pavel Maršík

Utahování šroubů neočkovaným pokračuje

Dobrovolně povinné očkování planety Země pokračuje. Kdo v závěru roku 2021 nedostal alespoň jednu dávku vakcíny jako by nebyl.

29.10.2021 v 7:36 | Karma: 32,22 | Přečteno: 834x | Diskuse| Společnost

Pavel Maršík

Najdi si svou pravdu

Jak rozeznat nepravdivé informace od těch pravdivých, jak si udělat vlastní názor na tísíce zpráv, které chrlí denně mediální svět. Jak se z toho nezbláznit a zachovat si odstup. Řada otázek na které není jednoduchá odpověď.

20.10.2021 v 22:52 | Karma: 6,78 | Přečteno: 226x | Diskuse| Společnost

Pavel Maršík

Od Husáka k Zemanovi

Kdo pamatuje Gustáva Husáka musí zírat jak je možné, že v přímé volbě vyhrál jeho klon. Miloš Zeman a jeho okolí se v mnohém s posledním komunistickým prezidentem podobají.

19.10.2021 v 8:17 | Karma: 24,59 | Přečteno: 510x | Diskuse| Občanské aktivity

Pavel Maršík

Smutný konec Prezidenta republiky

Volby skončily. Občané se rozhodli pro změnu politické orientace. Doba hnutí jednoho muže se uzavírá. Na jak dlouho rozhodne nová vládní garnitura, ale i všichni občané ČR, podle toho jak přijmou nepopulární opatření.

15.10.2021 v 9:48 | Karma: 23,41 | Přečteno: 588x | Diskuse| Občanské aktivity

Pavel Maršík

Filipe Pešáne, jako sorry

Podivné MS v ledním hokeji vrcholí, favorité se trápí, outsideři postupují a arény v Lotyšsku zejí prázdnotou. Bizár v Rize pokračuje 3. 6. 2021.

2.6.2021 v 9:53 | Karma: 4,40 | Přečteno: 170x | Diskuse| Sport

Pavel Maršík

Slávistická pohádka skončila

Úspěšná jízdy sešívaných v evropských pohárech je u konce. V kontextu českého fotbalu šlo o mimořádný úspěch, který si zaslouží ocenění. Bohužel pachuť zůstane.

16.4.2021 v 9:45 | Karma: 10,76 | Přečteno: 539x | Diskuse| Sport

Pavel Maršík

FC Rangers vs. Ondřej Kúdela

Před pádem FC Rangers do suterénu skotského fotbalu jsem byl pracovně v Glasgow a viděl osobně zápas nejvyšší skotské soutěže. Byl to nevšední, pozitivní zážitek. Jaký rozdíl od poslední skotsko české konfrontace.

22.3.2021 v 13:42 | Karma: 38,76 | Přečteno: 10525x | Diskuse| Sport

Pavel Maršík

Sociální dilema 2020

Když jsem si pustil dokument od společnosti Netflix uvědomil jsem si v jakém Matrixu žijeme. Nezbývá nic jiného než se vrátit zpět.

31.12.2020 v 12:00 | Karma: 10,92 | Přečteno: 442x | Diskuse| Společnost

Pavel Maršík

Bečva je měřítkem demokracie v Česku

Řeka Bečva je důkazem jak lze manipulovat a zamlžovat pravdu o přírodní katastrofě. Je mementem o stavu demokracie v dnešní České republice.

21.12.2020 v 23:55 | Karma: 29,40 | Přečteno: 878x | Diskuse| Občanské aktivity

Pavel Maršík

Covid 19 a naše budoucnost

Tak se mi asi rozsvítilo. Dívám se naČT24, kde je řeč o sumitu EU v Bruselu. Najednou se mi to spojilo. Všechny členské země obdrží neskutečné částky na obnovu. Začínám chápat všechna ta opatření (nezaměňovat se souhlasem).

13.12.2020 v 18:41 | Karma: 23,01 | Přečteno: 861x | Diskuse| Karlovy Vary

Pavel Maršík

Když neúspěch přináší radost

Dobíhám po modrém koberci. Pařížská ulice je lemována jásajícími fanoušky z celého světa. Dokázal jsem to, Cíl, úleva, slast, obrovské emoce, radost. To všechno přináší maraton.

9.5.2017 v 9:57 | Karma: 12,32 | Přečteno: 379x | Diskuse| Společnost

Pavel Maršík

Můj druhý maraton se přiblížil

V roce 2015 jsem zdolal poprvé ve své kariéře maratonskou trať. Sedmého května se této výzvě postavím podruhé.

18.4.2017 v 9:49 | Karma: 7,47 | Přečteno: 151x | Diskuse| Karlovy Vary

Pavel Maršík

Když kroužíš pro dobrou věc

Není to s tou naší společností tak špatné. Při letošní Františkolázeňské 24 hodinovce se svobodným pohybem bavilo více jak 400 běžců.

14.11.2016 v 11:49 | Karma: 10,97 | Přečteno: 311x | Diskuse| Občanské aktivity

Pavel Maršík

Jak jsem si na karlovarském 1/2 maratonu sáhl na dno sil

Když jsem si plánoval termínovou listinu pro první polovinu sezóny, stal se prioritou Mattoni 1/2 Maraton Karlovy Vary. Tady měl padnout osobní rekord.

23.5.2016 v 21:11 | Karma: 15,30 | Přečteno: 347x | Diskuse| Sport

Pavel Maršík

Poučení z běžeckého roku 002

Jedna sezóna ukončena. Ta nová za dveřmi. Odplouvají všechny zážitky ze závodů, tréninků. Chceme se zlepšovat, posouvat. Čím začít?

30.11.2015 v 19:20 | Karma: 6,41 | Přečteno: 160x | Diskuse| Ostatní

Pavel Maršík

Letošní 24hodinovka byla jedna dlouhá masáž

Po zveřejnění termínu konání letošního charitativního běhu pod názvem Františkolázeňská 24 hodinovka (kilometry pro Hospic Sv. Jiří) jsem ani okamžik neváhal stát se jedním z účastníků sedmého ročníku.

19.11.2015 v 17:43 | Karma: 7,93 | Přečteno: 332x | Diskuse| Ostatní

Pavel Maršík

Jaký byl letošní běžecký rok?

Nedávno mi můj běhací kamarád napsal, že mě měl nejraději v počátku mé běhové kariéry,kdy jsem byl neotesaný, ten co objímá stromy. Teď prý chci ty bedny. Nemá pravdu, stále jsem samorostem, stále objímám stromy...

29.10.2015 v 12:32 | Karma: 7,07 | Přečteno: 147x | Diskuse| Ostatní

Pavel Maršík

Jak jsem se stal maratonským běžcem

Po dvou letech intenzivní přípravy a mentálního tréninku jsem se postavil na start svého prvního maratonského běhu. Z celé řady destinací zvítězil hessenský Frankfurt.

26.10.2015 v 10:50 | Karma: 8,87 | Přečteno: 282x | Diskuse| Ostatní

Pavel Maršík

Běžec/závodník = logický/vývoj

Každý sportovec má na otázku "jak regenerovat" jinou odpověď. Metody a ověřené způsoby závisí na mnohém. Vyjma profesionálních borců si svůj program ordinují sportovci sami, hlavně na základě osobní zkušenosti.

23.6.2015 v 12:58 | Karma: 8,15 | Přečteno: 212x | Diskuse| Společnost

Pavel Maršík

Úhyn sportu zn. Karlovarský kraj

Ekonomicky silná společnost sídlící v Karlovarském kraji pozastavuje dotace, které šli mnoho let do oblasti sportu a kultury. Tím pádem říká: "Nastavte nám jiné podmínky pro budoucnost a my své rozhodnutí změníme."

19.6.2015 v 14:48 | Karma: 8,98 | Přečteno: 317x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 143
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 960x
Nejdůležitější v mém životě je moje rodina a svoboda. Motto: Píši svobodně, čtěte svobodně!