Pavel Maršík

Nejdůležitější v mém životě je moje rodina a svoboda. Motto: Píši svobodně, čtěte svobodně!
  • Počet článků 143
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 960x

Pavel Maršík

Covid 19 a naše budoucnost

Tak se mi asi rozsvítilo. Dívám se naČT24, kde je řeč o sumitu EU v Bruselu. Najednou se mi to spojilo. Všechny členské země obdrží neskutečné částky na obnovu. Začínám chápat všechna ta opatření (nezaměňovat se souhlasem).

13.12.2020 v 18:41 | Karma: 23,01 | Přečteno: 861x | Diskuse| Karlovy Vary

Pavel Maršík

Poučení z běžeckého roku 002

Jedna sezóna ukončena. Ta nová za dveřmi. Odplouvají všechny zážitky ze závodů, tréninků. Chceme se zlepšovat, posouvat. Čím začít?

30.11.2015 v 19:20 | Karma: 6,41 | Přečteno: 160x | Diskuse| Ostatní

Pavel Maršík

Jaký byl letošní běžecký rok?

Nedávno mi můj běhací kamarád napsal, že mě měl nejraději v počátku mé běhové kariéry,kdy jsem byl neotesaný, ten co objímá stromy. Teď prý chci ty bedny. Nemá pravdu, stále jsem samorostem, stále objímám stromy...

29.10.2015 v 12:32 | Karma: 7,07 | Přečteno: 147x | Diskuse| Ostatní

Pavel Maršík

Když Vás při běhu oslní dobro

25. výročí Sametové revoluce mělo stovky podob. Vzpomínkové akce se konaly na mnoha místech v České i Slovenské republice. Mně byl osud nakloněn a nabídl mi osobní účast na běžeckém happeningu ve Františkových Lázních. Letošní výtěžek projektu bude určen pro Hospic Sv. Jiří.

18.11.2014 v 21:55 | Karma: 10,23 | Přečteno: 283x | Diskuse| Občanské aktivity

Pavel Maršík

Zbláznil jsem se a běžím do Bohnic

Ano přátelé už je to nad nebe jasné. Onemocněl jsem. Zbláznil jsem se do zdravého životního stylu. Chorobou je zasažen mozek, oči, nos, uši, ústa, ramena, ruce, zadnice, nohy. Prostě celé tělo.

4.10.2014 v 0:46 | Karma: 5,93 | Přečteno: 148x | Diskuse| Miniblogy

Pavel Maršík

Už zase skáču přes kaluže

Dovolil jsem si použít název českého filmu režiséra Karla Kachyni z roku 1970, který natočil podle stejnojmenné novely Alana Marshalla. Doslova platí, že už zase skáču přes kaluže. Hrdina knihy se vrátil po těžké nemoci. Já jsem našel nový životní "motor" při běhání.

29.5.2014 v 21:33 | Karma: 8,70 | Přečteno: 562x | Diskuse| Ostatní

Pavel Maršík

Běhání mi rozšiřuje obzory

Netušil jsem, že pravidelné běhání není jen o fyzickém výdeji, pozitivním pocitu, duševní očistě, ale také o tom, že kolem není jen pádící paleta barev z okolí, které vnímám například při jízdě automobilem. Běh přírodou mi vždy ukazuje to, co jsem míjel bez povšimnutí.

9.1.2014 v 0:24 | Karma: 9,22 | Přečteno: 423x | Diskuse| Sport

Pavel Maršík

Vítězka z Anglie

Vážení běžci, rád se s Vámi podělím o mou anabázi výběru, nákupu a testu běžeckých bot. Opravdu jsem hledal a nakonec i našel. Pro mne jsou vítězi boty od anglické společnosti Karrimor a prodejci z Karlových Varů.

5.1.2014 v 17:35 | Karma: 15,54 | Přečteno: 4816x | Diskuse| Sport

Pavel Maršík

Vítám tě roku dva tisíce čtrnáct

Je třetí den roku 2014. Místo zimy máme začátek jak na jaře. Doznívají pocity z roku předchozího. Myšlenky nicméně směřují do dalších dnů, měsíců...

3.1.2014 v 22:13 | Karma: 5,68 | Přečteno: 169x | Hyde park

Pavel Maršík

Rád se pletu

Někdy "chytnu" myšlenky, dávám je na blog a než řeknu "ŠVEC" udělám BOTY. To je potom TERNO, BOTY tlačí a oprava je velmi složitá :-)

19.12.2013 v 0:01 | Karma: 5,28 | Přečteno: 169x | Diskuse| Společnost

Pavel Maršík

Bilancování může začít

Každý a po svém bude, či již začal, bilancovat. Neznám nikoho, kdo by se alespoň na vteřinku nezamyslel a nezhodnotil ten končící rok 2013.

4.12.2013 v 17:15 | Karma: 5,37 | Přečteno: 266x | Diskuse| Společnost

Pavel Maršík

Sametová retrospektiva

Je to již 24 let, tolik co je roků mému synovi. Právě brzké narození, následné komplikace jsou symbiózní se Sametovou revolucí.

16.11.2013 v 13:14 | Karma: 13,81 | Přečteno: 564x | Diskuse| Společnost

Pavel Maršík

Zrušme slovo politik

Slovo politika (z řeckého polis – město, politiké techné – správa obce) je mnohoznačný pojem obvykle označující proces a metodu rozhodování určité skupiny lidí s pluralitními zájmy a názory.

1.11.2013 v 10:43 | Karma: 9,11 | Přečteno: 255x | Diskuse| Politika

Pavel Maršík

Play off o Českou republiku

Tak to přišlo. Dnes a zítra se většina národa vydá k urnám a určí naši, českou budoucnost. Zvolíme si ji sami, žádná jiná verze není pravdou. Etablované politické bašty mají v těchto volbách těžké soupeře. Už se náramně těším jak to dopadne. Vlastně je to takové utkání, kde může zvítězit stará či nová škola.

25.10.2013 v 18:44 | Karma: 6,57 | Přečteno: 289x | Diskuse| Politika

Pavel Maršík

Podzim sportovní a volební

Nejen Velkou pardubickou žije občan v České republice. Události z letošního ročníku vyvolávají různé reakce. Dokonce se stává, že dochází k názorovým střetům, ale to je pouze ku prospěchu věci. Dnes se v tisku objevilo další vyjádření pana Váni. Cituji: Cítím trochu zklamání, milión mohl být doma a není. Já jsem naopak zklamán z jeho jeho reakce bezprostředně po dostihu.

14.10.2013 v 11:59 | Karma: 5,56 | Přečteno: 216x | Diskuse| Společnost

Pavel Maršík

Pád na Velké pardubické

Josef Váňa letošní Velkou pardubickou nedokončil v sedle svého koně, ale prostě šel po svých. Podle neověřených zpráv byl domluven s budoucím ministrem financí Andrejem Babišem, aby několik dnů před předčasnými volbami veřejně podpořil jeho stranu ANO. Dostihový hrdina národa se rozhodl k riskantnímu manévru a na poslední překážce "spadl" ze sedla Tiumena. Nezávislá veřenoprávní stanice ČT ihned vyslala na místo svého redaktora a projev roku v přímém přenostu se mohl uskutečnit. V tomto ohledu nelze než vysoce ocenit hrdinství pana Váni, který riskoval své zdraví, aby nerozhodnutému národu napověděl, koho volit. Plné tribuny na Pardubickém závodišti v tu dobu oslavovali sportovního vítěze Jana Faltejska a klisnu Orphee des Blins. Obhájce prvenství. Netušili, že skutečným vítězem je Josef Váňa, který nezvítězil ve slavném dostihu, ale svým live vstupem ovlivnil výsledky předčasných voleb do Poslanecké sněmovny. Podle reakcí na internetu a sociálních sítích je jasné, že ikona mezi tuzemskými žokeji věděla, že po volbách pověsí bičík na hřebík a případným úspěchem politického hnutí ANO získá zajímavé místo v Babišově kabinetu. Prostě Váňa deklaroval svůj osobní názor do kamer České televize v přímém přenosu. Způsobil tím menší skandál a vědom si toho, že to byl jeho poslední velký dostih nemá jistě problém si své prohlášení obhájit. "Mezi námi blogery. S názorem nesouzním, populismus zahalený do nové politické alternativy v ČR mi tak nějak neštymuje. Dalších dvacet tři jmen taky žádný šlágr.".Z celého příběhu mám tento výstup. Důležité je, že si pan Váňa a jeho kůň při pádu neublížili. V opačném případě by nedělní odpoledne a večer přišel o jedno neobvyklé vyjádření známé sportovní osobnosti.

13.10.2013 v 21:52 | Karma: 5,20 | Přečteno: 1974x | Diskuse| Politika

Pavel Maršík

Jsme dřeváci

Jsme dřeváci, tak jistě na fotbalovém poli. Fotbalovou mluvou hrajeme pouze Okresní přebor. Tedy myšleno na tom reprezentačním. Jsme dřeváci v pojímání moderního politického projevu. Jsme dřeváci v rekonstrukci nejstarší české dálnice. Jsme dřeváci v ....

13.10.2013 v 0:49 | Karma: 8,84 | Přečteno: 412x | Diskuse| Společnost

Pavel Maršík

Za příštího premiéra si přejme mentalistu

Není to přece jen s českou společností tak zlé. Představte si, že už český národ dospěl k rozhodnutí NEvolit staré politické tváře a strany. Velká část potenciálních voličů studuje programy nových uskupení a chce řící ANO, očekává ÚSVIT nebo chce zvednout HLAVU VZHŮRU.

23.9.2013 v 22:10 | Karma: 8,15 | Přečteno: 433x | Diskuse| Společnost

Pavel Maršík

Politikům začíná turistická sezóna

Občanská turistická sezóna 2013 pomalu končí, ta politikova je právě v plném proudu. Tak se hlavně pánové a dámy nespalte na tom ostrém slunci!

6.9.2013 v 10:48 | Karma: 6,43 | Přečteno: 267x | Diskuse| Politika

Pavel Maršík

Hledejme "Ný Batterí"

Dovolil jsem si použít název skladby islandské nadpozemské hudební skupiny Sigur Rós. Pojďme hledat baterii pro pozitivní energii. Možné je, že když najdeme růži bude to vítězství.

4.9.2013 v 1:58 | Karma: 5,96 | Přečteno: 323x | Diskuse| Společnost